Manual limba si literatura romana clasa a VII a
de Catalin Popa, Onorica Tofan
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.
Manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a a fost declarat câștigător în urma evaluării calitative CNEE.
Elaborat în concordanţă cu programa școlară, propune o viziune nouă, texte ofertante, descoperire eficient dirijată a noilor conținuturi, precum și aplicații diverse și consistente.
„E un manual proaspăt, care propune învăţarea prin joc, fără să facă însă rabat de la rigoarea ştiinţifică. Provocarea noastră a fost să îmbinăm rigoarea ştiinţifică cu respectarea cerinţelor programei, dar şi cu dorinţa noastră de a propune un manual pe care elevii să-l iubească şi după care să înveţe cu drag. Eu m-am ocupat de partea de selecţie a textelor literare şi non-literare, cu tot ceea ce presupune acest capitol. Am ales texte atât din literatura clasică, dar şi modernă, care să răspundă sensibilităţii copilului de azi. Sunt texte de Nichita Stănescu, Mircea Cărtărescu, Ioana Nicolae, alături de Matei Vişniec. Cineva m-a întrebat dacă avem poze. Da, avem. Este o carte prietenoasă cu elevii, le va aduce bucurie!", declară prof. Diana-Cătălina Popa, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
Lucrarea este structurată în șapte unităţi ce cuprind lecții de PREDARE, de RECAPITULARE, de EVALUARE.
Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor specifice demersului didactic centrat pe elev (observare/amintire, prezentarea noțiunii treptat, bazat pe cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența de viață a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).
Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește evaluarea.
Lecția de evaluare conține proba propriu-zisă – itemi formulați astfel încât să evalueze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare. Forma itemilor este una care a mai apărut pe parcursul unității, astfel încât elevul să se poată concentra pe rezolvare, nu pe modul în care oferă răspunsul. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare care arată modul în care se acordă punctele pentru fiecare item.
În plus, lectura nu devine plăcere decât dacă intră în joc creativitatea, dacă textul oferă elevilor posibilitatea de a-şi pune la încercare aptitudinile proprii. De aceea, operele din literatura română și universală, dar și cele nonliterare au fost selectate astfel încât să fie resurse pentru dezvoltarea imaginației, a creativităţii, a capacităţii de receptare a valorilor estetice.
"Am încercat să privesc lucrurile din punctul de vedere al copiilor. De aceea, am ales texte chiar create de elevii mei. Bineînteles, cu acordul lor. Manualul este puiul nostru într-un sistem în continuă schimbare. Se adresează tuturor elevilor, de la cel mai simplu, până la cel mai selectiv, care caută întrebări-provocare. E un manual făcut cu drag, de oameni care vin cu drag la şcoală. Un manual pentru elevi care să fie fericiţi şi mulţumiţi la orele de română”, este de părere prof. Mirela Dragomir, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
Totodată, prin abordarea didactică a conținuturilor, manualul permite construirea unor situații de învățare care să conducă la dezvoltarea progresivă a tuturor competențelor specifice prevăzute de programă, precum și a celor transversale, necesare în viaţa cotidiană: creativitate, gândire critică și dezvoltare a puterii de decizie.
Versiunea tipărită a manualului stă la baza versiunii digitale, care păstrează toată structura și elementele celei dintâi, dar contribuind, prin natura elementelor virtuale, la crearea unor experiențe de învățare complexe, în acord cu cerințele programei școlare actuale, dar și cu vârsta elevilor cărora li se adresează.
Pe întreg parcursul manualului digital sunt evidente principii precum abordarea integrată a conţinuturilor, coerenţa logică a prezentării conţinutului disciplinei, adecvarea activităţilor practice şi a exemplelor la formarea şi dezvoltarea competenţelor de racordare la situaţii din viaţa cotidiană.
"S-a mers pe actualizarea cunoştinţelor din clasa a VI-a, dar şi pe introducerea noutăţilor într-o formă accesibilă. Este un manual care este realizat metodic şi conţine exact informaţia de care are nevoie profesorul la clasă, fără a mai fi nevoit să caute în altă parte. Conţine foarte multe exerciţii, la fiecare unitate are aplicaţii recapitulative şi o propunere de test de evaluare", declară prof. Elena Corcăcel, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
Manualul digital propune metode, tehnici, strategii didactice activ-participative, activităţi care se desfăşoară în pereche sau în grup. Se pune accent pe realizarea de către elevi a unor demersuri cognitive de explorare a noului conţinut prin sarcini care dirijează procesul de învăţare cu ajutorul schemelor, modelelor, propoziţiilor lacunare, întrebărilor şi indicaţiilor date.
„Partea de Comunicare este una dintre cele mai provocatoare părţi din manual, pentru că a constat în întocmirea unor lecţii cu suport audio-video, care nu au fost abordate în felul acesta până la noua programă. Acest tip de lecţii presupun exerciţii de ascultare, de analiză şi generare de mesaje orale de aceeaşi categorie de text. A fost o muncă de documentare destul de anevoioasă, dar am încercat să accesibilizez conţinutul şi să fac lecţii simple şi atractive, deşi partea mea presupune o abordare tradiţională şi o schemă recomandată de metodica predării acestei discipline”, declară prof. Elena Corcăcel, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
Data aparitie | 2019 |
ISBN | 978-606-9030-04-2 |
Numar de pagini | 208 |
Tip coperta | Necartonat |
Autor | Catalin Popa, Onorica Tofan |
Numar pagini | 208 |
Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.