Când intervenim ca psihologi în situa&539;ii de criz&259; ne ocup&259;m de oameni care se confrunt&259; cu situa&539;ii care le amenin&539;&259; s&259;n&259;tatea bun&259;starea personal&259; modul de via&539;&259; &537;i chiar via&539;a Aceste situa&539;ii sunt periculoase dar ofer&259; &537;i oportunit&259;&539;i Sarcina noastr&259; este aceea de a-i ajuta pe oameni s&259; supravie&539;uiasc&259; &537;i s&259; creasc&259; dup&259; ce trec prin

Interventia in situatii de criza

de Lennis G. Echterling, Jack Presbury, J. Edson Mckee

85 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod produs: 0000265834

Editura: Trei SRL

Data aparitie: 2024

Editie: Editia I

ISBN: 978-606-40-2286-8

Numar de pagini: 560

Disponibilitate: In stoc

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Când intervenim ca psihologi în situații de criză, ne ocupăm de oameni care se confruntă cu situații care le amenință sănătatea, bunăstarea personală, modul de viață și chiar viața. Aceste situații sunt periculoase, dar oferă și oportunități. Sarcina noastră este aceea de a-i ajuta pe oameni să supraviețuiască și să crească după ce trec prin aceste puncte de cotitură majoră din viața lor. Cartea de față este organizată în funcție de factorii cu contribuții importante la reziliență și rezoluție în orice tip de criză. Sunt prezentate principiile generale ale intervenției în criză și tehnici care pot fi aplicate la o gamă largă de evenimente de criză, de la crizele de dezvoltare ce marchează punctele de tranziție dintre principalele faze ale vieții la dezastre naturale sau catastrofe provocate de oameni, în lucrul cu indivizi, familii, grupuri sau comunități. Fiecare capitol prezintă o ilustrare a aplicării tehnicilor, oferind astfel oportunitatea de a observa intervenția în criză în acțiune. 

 

Lennis G. Echterling  este profesor la Universitatea James Madison  și a oferit intervenții în situații de criză ca răspuns la evenimente catastofale din Statele Unite și întreaga lume.
J. Edson McKee este profesor la Universitatea James Madison și predă tehnici de consiliere.
Jack Presbury este profesor la Universitatea James Madison, interesat de consilierea educațională și consilierea de scurtă durată. 

 

Dacă ne concentrăm doar pe suferință, putem să scăpăm din vedere reziliența potențială a persoanei aflate în criză. Adeseori oamenii afectați sunt mai puțin conștienți de propriile puteri atunci când se luptă cu impactul unei crize care îi poate face să se simtă inițial disperați, neputincioși și neajutorați. Aceste reacții le pot sabota încrederea în sine, le epuizează motivația și le subminează sentimentul de speranță într-o rezolvare cu succes a situației. În esență, o persoană aflată în criză se confruntă, de fapt, cu două crize – situația de criză și o criză a credinței în sine însăși. - Autorii

Intervenienta: Povestea ta despre cele prin care ai trecut mă lasă fără suflare. Ai suferit atât de mult: violul, pierderea unui prieten și, așa cum o vezi tu, pierderea libertății. Cred că și să ții toate astea în tine trebuie să fi fost extrem de greu pentru tine.
Jasmine: Da, păi, cum zicea tata, înghite, ești fată mare.
Intervenienta: Acum un minut ziceai ceva despre renunțare. Spune-mi ce înseamnă asta. Nu vreau să presupun eu ceva, Jasmine, dar din modul cum arăți și cum sună glasul tău, mă întreb dacă nu cumva te-ai gândit să-ți faci rău. – Autorii

 

Cuprins
Prefață: Să supraviețuim și să creștem
Privire generală asupra cărții
Scurtă descriere a capitolelor

 

Capitolul 1: Reziliență și transcendență: cum să supraviețuiești unei crize și să te dezvolți în viață
Lucrul cu oamenii aflați în criză
Prima reacție
Rolul de intervenient în criză
Evoluția conceptelor pentru înțelegerea crizei: conceptele de criză și de urgență
Reziliență
De la supraviețuire la evoluție
BASICS pentru crize și urgențe
Cum folosim LUV cu persoanele aflate în criză
Utilizați întrebările de căutare a supraviețuitorului

 

Capitolul 2: Rezoluția crizei: Procesul de schimbare
Cum se întâmplă, de fapt, schimbarea
Criză, haos și complexitate
Grămezi de nisip și creativitate
Rezoluție versus soluție în situația de criză
Mai mult decât restaurarea echilibrului
Procesul de rezoluție a crizei
Găsește poneiul
Reflectarea rezoluției
Folosiți întrebările de „trecere mai departe“

 

Capitolul 3: Stabilirea contactului: Puterea conectării
Suportul social
De ce ne ajutăm unii pe alții?
Cum ne atașăm de alți oameni
Cum ne dezvoltăm empatia
Raportul (alianța)
Factori comuni
Formarea legăturii
Stabilirea contactului prin telefon
Folosirea internetului pentru stabilirea contactului
Acordarea de servicii pe teren
A fi alături de o persoană aflată în criză
Utilizarea întrebărilor de conectare și a deschiderilor pentru găsirea resurselor
Interludiul de încurajare

 

Capitolul 4: Găsirea sensului: Transformarea poveștii de criză într‑o poveste de supraviețuire
Criza și lumea presupunerilor
Criză și sens
Amintiri vii
Povestirea evenimentului crizei
Semnificația umană
Găsirea sensului poveștii
Agonia lui Sisif
Intrarea în povestea de criză a unei persoane
Co-construirea unei povești de supraviețuire

 

Capitolul 5: Gestionarea surescitării emoționale: Promovarea sentimentului de rezoluție
Catharsis și criză
Exprimarea, gestionarea și conferirea unui sens emoțiilor
A gândi și a simți
Excitarea emoțională și legea Yerkes-Dodson
Emoții negative în criză
Emoții pozitive
Emoții ale rezoluției
Teoria „Extinde și construiește“
Empatia cu sens opus
Diminuarea emoțiilor de suferință
Susținerea emoțiilor rezoluției
Rămânerea în „zona“ rezoluției

 

Capitolul 6: Vizualizarea posibilităților: Adaptarea creativă
Optimism și imaginarea posibilităților
Etiologia și teleologia în criză
O teorie teleologică
Înclinarea balanței către ieșirea din criză
Indicarea posibilităților
Ajutați la identificarea obiectivelor
Puneți întrebări de tipul „cum ar fi dacă…“
Scalarea
Oferirea de sugestii și recomandări
Recomandări
Puneți în scris, oferind un mesaj de feedback

 

Capitolul 7: Intervenția individuală în criză: lucrul unu la unu și prevenirea suicidului
Patologizare versus normalizare
Prevenirea suicidului și promovarea rezilienței
Date demografice. Prezentare generală a riscului de suicid
Factori situaționali
Verificarea riscului de suicid și explorarea punctelor forte
Realizarea intervenției în criză
Stabilirea contactului
Co-construirea unei povești de supraviețuire
Gestionarea emoțiilor
Facilitați copingul

 

Capitolul 8: Intervenția în criză cu familii și cupluri: rezoluția cu ajutorul celor apropiați
„Este despre familii“
Reconfigurarea cuplurilor și a familiei
Procesul de evoluție a familiei
Reziliența familiei
Crearea de semnificație pentru o familie
Familii deschise, închise și întâmplătoare
Modelul circumplex
Crizele familiale situaționale și copingul
Familia, sistem adaptativ complex
Un cuvânt (sau câteva) despre atractori
Familiile ca structuri disipative
Intervenția în criză cu familia
Punerea în legătură a membrilor familiei
Co-creați povestea de supraviețuire a familiei
Gestionarea emoțiilor familiei
Facilitarea copingului familiei
Feedbackul adresat familiei

 

Capitolul 9: Intervenția în criză cu grupurile: să ne unim forțele pentru rezoluție
Grupuri aflate în criză
Eficiența și eficacitatea grupurilor
Abordările tradiționale de tip descărcare
Strategii actuale pentru intervenția în criză în cazul grupurilor
Promovarea rezilienței și a rezoluției în grup
Crearea conexiunii între oamenii aflați în criză
Co-crearea poveștii de supraviețuire colectivă
Gestionarea emoțiilor colective
Facilitarea copingului grupului
Feedbackul adresat grupului
Utilizarea rețelei de ajutor naturale
Grupuri de susținere în criză

 

Capitolul 10: Intervenția în criză în comunități: dezastre, catastrofe și violență în masă
Crizele colective
Crize personale și crize comunitare
Dezastre, catastrofe și violență în masă
Reziliența supraviețuitorilor dezastrelor
Reziliența comunității
Promovarea rezoluției colective
Cel mai important instrument de intervenție
Rolul intervenientului în pregătirea, reacția și recuperarea după dezastru
Intervenția în criză individuală și de grup
Co-crearea poveștii de supraviețuire colectivă
Educația pentru comunitate
Servicii de informare
Servicii de consultanță
Urmărirea evoluției
Grupuri de suport
Mesaj de mulțumire


Data aparitie 2024
Editie Editia I
ISBN 978-606-40-2286-8
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 560
Tip coperta Necartonat
Autor

Lennis G. Echterling, Jack Presbury, J. Edson Mckee

Numar pagini 560

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll